VOORSTELLING
spellocatie de Theaterloods, Radio Kootwijk, 9 augustus 2012
[...] Nat Ackerman, een 57-jarige kledingfabrikant, leest de Daily News van morgen. Het is rond middernacht. [...]
bariton Lukas Zeman (Nat Ackerman)
(foto: Medea Huisman)
[...] Plotseling horen we een geluid. Een duistere figuur met een cape om valt de ruimte binnen. [...]
(foto: Medea Huisman)
... Death: 'What is wrong with you? You see the black costume and the whitened face? ...
sopraan Lilian Farahani (Death)
(foto: Medea Huisman)
[...] De kledingfabrikant draagt zijn koopwaar mee in zijn jaspanden: twee lange stofbanen, die op kokers zijn gerold. [...]
... Death: 'What kind of joke? You're fifty-seven? Nat Ackerman? One-eighteen Pacific Street?'...
(foto: Medea Huisman)
... Nat: 'I'm asking: is there anything after?'...
(foto: Medea Huisman)
... Death: 'Holy Christ, and I thought you were saving sixes.' ...
(foto: Medea Huisman)
... Death: 'I'm one of the most terrifying figures you could possibly imagine, and him I remind of Moe Lefkowitz.' ...
(foto: Medea Huisman)
klarinettist Jasper Grijpink (Charon)
[...] Nog diezelfde avond verschijnt er een veerman. Hij keert Nat een bonus uit; een cadeautje voor zijn goede spel: CONCERTO FOR CLARINET van Artie Shaw. [...]
(foto: Medea Huisman)
[..] De Dood zal Nat uiteindelijk opnemen in zijn wereld, maar niet voordat Nat zijn gewonnen tijd heeft gevierd met een dans, een dodendans misschien, maar wel één waarin de Dood naar zíjn pijpen danste. [...]
(foto: Nic Limper)
[...] De Dood 'mummificeert' Nat tenslotte in de uitgerolde stofbanen van zijn jas. [...]
(foto: Nic Limper)